Autostrada Transilvania intre semnaturile inginerilor si rapoartele serviciilor

Lucrarile la Autostrada Transilvania au intrat in vizorul unor servicii de informatii din Romania. Mai multi angajati, maistrii si muncitori care au lucrat de-a lungul timpului au fost vizitati se pare de angajati ai unor servicii de informatii din Romania  care le-au cerut sa declare tot ceea ce au vazut pe santier si mai ales sa ofere detalii despre neregulile identificate pe traseu. Conform declaratiilor muncitorilor aceste vizite au fost efectuate in ultimii ani si la mai multe case din judetele Bihor, Cluj si Oradea.

„Este posibil ca la un moment dat cineva sa se fi autosesizat in urma materialelor aparute in presa si la televiziune si sa fi inceput niste anchete. Pe de alta parte au fost nenumarate plangeri anonime trimise de diferiti indivizi la Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi. In acele plangeri au fost denuntate mai multe nereguli din santier, nereguli legate de plati, salarii, deficiente tehnice, utilaje si manipularea lor pe teren si angajari de personal. Este posibil ca unele din aceste scrisori sa fi iesit din minister si sa fi ajuns in alte institutii”, a declarat un inginer de pe santierul autostrazii.

„Au venit si mi-au spus sa scriu toate prostiile pe care le-au facut astia pe santier si tot ce am vazut. Am scris cateva pagini pe care le-am semnat, dupa care mi-au spus sa nu mai spun la nimeni ca m-au contactat”, a explicat un muncitor de pe santier.

Problema Autostrazii Bechtel este posibil sa fie luata in serios cu atat mai mult cu cat, initial, contractul a fost secretizat si este considerat de multi oficiali ca fiind o lucrare ce tine de securitatea nationala.

Pe de alta parte anchetele si materialele aparute in presa nationala nu sunt deloc favorabile partii americane, desi, adevarata problema se afla in curtea institutiilor din Romania, care nu sunt capabile sa gestioneze acest contract si sa profite, pe cat posibil, de articolele care avantajeaza partea romana.

Presa nationala si internationala a scris in nenumarate randuri ca Compania Bechtel are o puternica sustinere politica venita direct de la Washington. In felul acesta se explica castigarea mai multor contracte in Europa de est –  Albania, Romania, Kosovo – contracte care au fost semnate ulterior vizitelor unor inalti oficiali americani care si-au exprimat sprijinul in forumurile internationale pentru statele respective.

Zilele urmatoare voi reda cateva declaratii ale unor muncitori de pe santier referitoare la colaborarea cu strainii si voi publica noi informatii despre utilajele folosite la constructia autostrazii si „relatiile de rudenie” intre Bechtel si firma de consultanta.

Duminica trecuta Antena 3 a difuzat in cadrul emisiunii IN PREMIERA cu Carmen Avram o ancheta despre lucrarile la Autostrada si neregulile de pe tronsoanele inaugurate deja. Link aici.

Anunțuri

7 răspunsuri to “Autostrada Transilvania intre semnaturile inginerilor si rapoartele serviciilor”

  1. Adrian R. Says:

    Felicitari pt reportaj, Andrei! Ai punctat foarte bine multe aspecte legate de controversata autostrada Transilvania. Dat fiind faptul ca 5 milioane de romani au mers nesilititi de nimeni sa-l realeaga pe Basescu ma indoiesc ca se vor schimba lucrurile in vreun fel, dar inca traim cu speranta.

    • andrei o. Says:

      si cand mai multi romani, au mers nesiliti decat de minciunile de la televizor, sa-l voteze pe ion iliescu, zis si crap la carton, ca sa dea fuguta la rusi sa mai semneze o cedare nationala, a fost harasho???

  2. lasa ca vine USL-ul la loc. aia in 4 ani 2004-2008 au facut vreo 65km de autostrada. competentul orban cu tariceanu in frunte si cu psd in spate au facut in 4 ani de boom cat astia in 2 de criza. asa ca nu stiu ce va tot faceti sperante ca tot aia care n-au facut mai nimic vin iar la putere la anu’

    • doi raspunde Says:

      cumatre, partial ai dreptate, bock asa mic si ingramadit a construti mai mult si mai multe decat hipopotamii impaiati nastase and homo company! dar km sunt mai multi decat 65…mai intereseaza-te si upgradeaza informatiile!!! centura sibiu ca autostrada + altele…

  3. ciurcane cu creier de oaie turcana, unde scrie, ca numai sec.uristii de la antena trois, au voie sa faca anchete, in romania?? de ce n-ar avea voie si institutiile statului, sa-si faca treaba?? ca asa vrei tu, un slinos, platit cu ruble???? si daca esti asa mare specialist in autostrazi, zi-mi si mie, ce nivel de serviciu trebuie sa aiba o autostrada, ce categorie tehnica are un drum expres sau, la ce distanta de axul drumului, ai voie sa construiesti ceva, la drumurile nationale??? hai, in cate luni raspunzi??? sa te mai intreb care e diferenta dintre un drum expres si o autostrada???? succes la documentare si…urmareste executia lucrarilor la drumul expres, Galati – Braila + pod rutier peste Dunare, in zona Braila nord!!! nu te rataci, e intre DN 2B si DN 22B!! Sa te mai intreb cati km de drum, ca variante ocolitoare ale oraselor, au construit nastase-transpirici si miron mitrea, zis si nicolaiciuciu???? ca ceausescu ne-a lasat ca in epoca de piatra: fara variante ocolitoare, fara autostrazi (nu-mi povesti de bucuresti – pitesti, inceputa pe vremea lui dej si neterminata nici in 1989), treceri cu bacul ale dunarii, ca in evul mediu, la Galati si Braila si drumuri nationale neconforme cu normele europene (vezi conventia de la Geneva!!)….daca vrei sa te documentezi, lasa babetele de la antena 3, care la o vodka, au auzit ele, ceva!! mergi frumos la directiile de drumuri nationale, ca de aia esti jurnalist, nu sa stai lipit de cotetz, in Bucuresti!!sa-ti fac ruta? D.R.D.P. Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta, un scurt popas la Bucuresti, sa razi o vodca, ca orice pravoslavnic si apoi, fuguta pan’la Brasov..ui-te asa, mai afli ce s-a facut, ce nu, care-i situatia!!!

    • Domnule Drumar dupa ce am citit pe diagonala expectoratiile dvs (si le-am aprobat din respect pentru dreptul la libera exprimare) mi-a venit in minte un singur cuvant – FENOBARBITAL. Apa e din partea casei.

  4. Asta numa drumar nu e.O da pe ceausisme….cand ala macar a facut fff multa cale ferata electrificata (ungaria si alte tari din zona erau departe) ,a facut baraje,canal,centrale hidro,termo,atomo -electrice.Poate n-a fost prioritatea lui infrastructura de drumuri.Dar decat ca acum ca se cara piatra si nisip pe drumuri cu tirurile………mai bine ca atunci.Dar repet…tu nu esti drumar.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: