Cum face DNA-ul casă bună cu rovinieta electronică

Proiectul Rovinieta Electronică în România dă frisoane printre mai marii din Compania Naţională de Autostrăzi. Deşi ar trebui să fie inaugurat la 1 octombrie sistemul este încă inoperabil. Surse din angajaţii CNADNR dar şi din DRDP-uri din ţară, cei care au mers la instructaje au explicat că este un haos total. „Din punct de vedere tehnic am înţeles că nu ar fi probleme, dar softul e varză vă spun. Nu ştiu să îl folosească, nu ştiu cum să facă cu el. Sunt direcţii în care oamenii nu au primit un instructaj corect. Nici cei care ar fi trebuit să ne explice nu ştiu mare lucru.  Nu funcţionează aparatele cum trebuie, nu se loghează la server încă. Cu alte cuvinte e haos”, au explicat sursele.

Mai mult decât atât, mulţi dintre angajaţii care vor lucra cu aceste aparate au explicat că timpul de acordare al unei rovignetei îl depăşeşte cu mult pe cel al acordării vechiului cupon. „Tre să dai nu ştiu câte hârtii. Sunt secţii de drumuri, cum sunt cele de la graniţă, unde nu există imprimante cu laser ca să ofere factură, după care trebuie să taie chitanţă pentru eliberarea unei roviniete. Unele aparate nu sunt fiscalizate. Cum pornesc ei un sistem care scârţâie din toate încheieturile?”, s-au întrebat sursele.

Problemele cu rovinieta electronică nu se opresc aici. Surse din CNADNR au explicat că au existat nenumărate probleme în ceea ce priveşte câştigătorul licitaţiei – consorţiul Novensys Corporation/UTI System valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei. „Au existat probleme la organizarea licitaţiei, la realizarea caietului de sarcini care  a fost făcut cu dedicaţie. Mai mult decât atât, valoarea acestui contract, aşa cum arată caietul de sarcini, va depăşi cu mult cele aproape 36 de milioane de lei”, au spus surse din Compania de Autostrăzi.

Acelaşi lucru a fost susţinut şi de un fost director din CNADNR. „Au existat presiuni e adevărat, mai mult nu vă pot spune”, a explicat acesta.

Nenumăratele contestaţii la acest proiect a determinat conducerea Ministerului Transporturilor să întârzie inaugurarea sistemului cu două luni. Iniţial sistemul trebuia să fie operativ pe 1 august, dar a fost mutat pentru 1 octombrie.  Evident problemele nu au fost depăşite şi se pare că la şedinţa de ieri din Guvern subiectul a fost luat în discuţie. 

„Din cauza problemelor cu contestaţiile dar şi a implicaţiilor financiare s-a luat în calcul o nouă amânare a inaugurării sistemului. În aceste condiţii Compania de Autostrăzi va avea o mare problemă iar bugetul va suferi pagube uriaşe. Spun asta deoarece în acest moment CNADNR nu mai deţine roviniete cupon pentru comercializare, pentru că, nu-i aşa, trebuiau să intre în funcţiune cele electronice”, au explicat sursele. Mai mult decât atât, se pare că cei din companie nu au prevăzut funcţionarea celor două sisteme în paralel pentru perioadă de timp (să se vândă rovinieta cupon şi electronice în acelaşi timp în caz că vor fi întâmpinate dificultăţi.)

Cu alte cuvinte CNADNR are de ales între două rele şi va pierde oricum bani – ori inaugurează noul sistem care nu funcţionează la parametrii normali, ori amână inaugurarea şi grăbeşte tipărirea de roviniete cupon pentru a diminua din pierderile la vânzări.

Interesant este faptul că pe firul poveştii cu Rovinieta electronică au intrat şi cei de la DNA, care, spun sursele, au adunat destule hârtii cât să-şi programeze interviuri şi să lege dosare. Revin cu noi informaţii.

UPDATE 1

E oficial. CNADNR a ales prima variantă – de la 1 octombrie se inaugurează sistemul de rovinieta electronică.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: